De Kapper nr.3 2014 - page 3

de
kapper
3
de kapper
C O L O F O N
Inhoud De Kapper nr. 3, 2014
Vakinformatie voor de
totale kappersbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3246146
Telefax: +31 (0)24 3246144
E-mail:
Internet:
Verantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
Advertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
Peter Postuma (media-adviseur)
Tarieven op internet:
Alle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd
ter griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
of via
Per jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2014
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Kapper besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten. De uitgever en
de auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade,
van welke aard ook, die is ontstaan als
gevolg van handelingen en/of beslissin-
gen die gebaseerd zijn op de bedoelde
informatie.
DE VISIE
Je hebt van die mensen – meestal senioren – die met grote regelmaat beweren dat vroeger alles beter was. Dat is
uiteraard niet zo, maar heel af en toe zijn er toch momenten dat ik precies hetzelfde denk. Vorige week was er zo’n
moment. Wat was er aan de hand? Op één dag had ik drie relatief nieuwe leveranciers van kappersproducten aan de
lijn die allemaal dezelfde klacht hadden. Zij bleken er namelijk vrij gemakkelijk in te slagen om salons te vinden die
hun producten wilden gebruiken of verkopen, maar na levering werd er in een groot aantal gevallen eenvoudigweg
niet betaald. Bellen, mailen, nogmaals bellen en zelfs het inschakelen van incassobureaus bleek tevergeefse moeite,
met als resultaat dat het water de betreffende leveranciers inmiddels aan de lippen staat en zij op hun beurt moeite
hebben om hun rekeningen te betalen. Was het vroeger dan beter? Als ik verhalen hoor van mensen die tientallen
jaren ouder zijn dan ikzelf vermoed ik dat het antwoord ‘ja’ is. Met andere woorden: we
hoeven echt niet terug naar de jaren vijftig waarin iedereen zijn ouders met ‘u’ aansprak,
rokken ruimschoots over de enkels moesten vallen en je zo ongeveer je dorp werd uitge-
jaagd als je op zondag je Volkswagen Kever wilde wassen, maar van enigszins respect-
volle omgangsvormen is nog nooit iemand slechter geworden. Voor jonge ondernemers
die wat willen bereiken in het leven is dit ook wel zo prettig.
Een mooie zomer toegewenst en uiteraard blijft het team van De Kapper – ook wanneer
het binnenkort 32 °C is – u iedere dag voorzien van het laatste nieuws uit de sector. Hou
hiervoor onze website en social media-accounts in de gaten!
Jos Kennis
Hoofdredacteur
Interview
p. 10
In december 2012 startte Ronnie Heijltjes met de vertegenwoordiging van BES Beauty
& Science op de Nederlandse markt. In de tussentijd is het team van BES Haircare
Nederland uitgegroeid tot zes personen, is er een uitgebreid programma aan trainin-
gen en demoavonden samengesteld, zijn de eerste beursdeelnames achter de rug en
groeit de naamsbekendheid van het merk bij Nederlandse kappers gestaag. Kortom: BES
Haircare Nederland is volwassen aan het worden. "In het buitenland is BES dit al veel
langer", benadrukt Ronnie Heijltjes. "Wereldwijd heeft BES de status van een absoluut
A-merk, het bestaat al ruim vijftig jaar en het wordt op alle continenten verkocht in
69 verschillende landen. Samen met mijn team werk ik er hard aan om BES Beauty &
Science ook in de Nederlandse kappersbranche de plek te geven die het verdient.”
Trendcollectie: Birds of Paradise
p. 41
De Nederlandse hairstylist Sanjay Ramcharan en Balmain Hair werkten intensief samen
voor de kleurrijke nieuwe haarmodecollectie ‘Birds of Paradise’. Deze is geïnspireerd op
exotische vormen en kleuren van verschillende soorten paradijsvogels. Het resultaat is
een collectie die bijna van het papier spat!
Opening studio Absolution Nederland
p. 47
In de afgelopen maanden is er in Apeldoorn hard gebouwd om de uitbreiding van
Ministry of Beauty (waar de bedrijven L’ANZA Benelux, KIS by Kappers, Kappers
Groothandel Apeldoorn en Absolution Nederland onder vallen) af te krijgen. Aan het
bestaande gebouw is een grote vleugel toegevoegd, die onder meer ruimte biedt indruk-
wekkende nieuwe trainingsruimte van huidverzorgingsmerk Absolution.
En verder…
De Parlux PowerLight 385, de start van myHair.com, Open Huis bij Proud 24•7, een
interview met Jan Franssen en Rob Vos, Mark van Westerop verkozen tot Hairdresser of
the Year, een terugblik op Beauty Selection Brussel, de columns van Patrick Klappe en
Jochem Otto, OMC Hairworld in Frankfurt, Salon X te gast bij ‘Bywendys’ in Rosmalen
en nog veel meer!
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...52
Powered by FlippingBook